اپدیت، فلش،بکاپ گوشی اندروید

اپدیت، فلش،بکاپ گوشی اندروید

اپدیت، فلش،بکاپ گوشی اندروید

حالا نوبت به معرفی ROM به Odin است فایل ROM تهیه شده را در صورت فشرده بودن ، Extract یا Unzip کنید ROMهایی که بصورت رسمی عرضه می شوند دارای دو نوع می باشند یا بصورت تک فایل و یا شامل چند فایل می باشند.

ROM هایی که حاوی یک فایل هستند :


در صورتی که ROM دارای یک فایل باشد آن را در نرم افزار ODIN در قسمت AP قرار دهید سپس تنها Auto Reboot و F . Reset Time را در قسمت Option علامت زده و Start نمایید

آموزش flash گوشی سامسونگ


ROM هایی که حاوی چند فایل هستند :


در صورتی که ROM شما دارای چند فایل باشد به شکل زیر فایلها را در Odin معرفی کنید
فایل BL یا BootLoader : Bootloader یک قطعه کد است که قبل از راه اندازی سیستم عامل اندروید شما اجرا میشود این قطعه کد برای هر مدل دستگاه مدل گوشی و تبلت منحصر به فرد است . این فایل را در قسمت BL قرار دهید.
فایل PDA یا AP : این فایل شامل فایلهای اصلی و اساسی در سیستم عامل اندروید میباشد و از بین چند فایل موجود بیشترین حجم را دارا می باشد و معمولا عبارت PDA و یا CODE در نام این فایل دیده می شود. این فایل باید در قسمت AP معرفی گردد.
Modem : این بخش از ROM عهده دار وظایف مخابراتی دستگاه شما می باشد و روی آنتن دهی ، ارسال و دریافت مسیج و دیتا ، GPS و موارد این چنینی تاثیر دارد این فایل را در قسمت CP قرار دهید. در ورژنهای قدیم Odin نام این قسمت Phone بود.
فایل CSC : این قسمت از ROM حاوی اطلاعات ، برنامه ها و تنظیمات و ... مرتبط با کشورها و یا اپراتورها است برای مثال CSC کشور انگلستان حاوی تنظیمات APN اپراتورهای کشور انگلستان بوده یا مثلا CSC اپراتور 02 حاوی نرم افزار سفارشی شده برای این اپراتور می باشد .

Image


و در نهایت Auto Reboot و F . Reset Time را در قسمت Option علامت زده و Start کنید.

Image


پس از انجام عملیات گوشی شما بطور خودکار ریست می شود و در نهایت با نمایش PASS به رنگ سبز در نرم افزار Odin کار تمام است. در آخر پس از روشن کردن گوشی و اطمینان از سلامت دستگاه و سیستم عامل پیشنهاد میکنیم یکبار گوشی خود را Reset Factory کرده و سپس استفاده کنید.

آموزش فلش کردن گوشی


گاهی ممکن است انجام عملیات فلش با شکست مواجه شود و پس از روشن کردن گوشی با پیغام زیر برخورد کنید ، یکی از اصلی ترین دلایل بروز چنین مشکل ، سازگار نبودن گوشی با نسخه ی ROM است به همین خاطر توصیه میکنم که همیشه مدل دقیق گوشی خود را در زمان انتخاب و دریافت ROM قید بفرمایید. مثلا اگر از گوشی گلکسی S4 مینی دو سیمکارته استفاده میکنید به دنبال Rom برای Galaxy S4 mini GT-I9192 بگردید. معمولا زمانی هم که با چنین پیغام خطایی برخورد میکنید ، نه گوشی را میتوانید روشن کنید!! نه میتوانید Reset Factory کنید و نه حتی میتوانید گوشی را خاموش کنید!! مجبورید باتری گوشی را در آورید یعنی عملا گوشی میشه مثل یک پاره آجر!!! در چنین مواقع ROM مربوطه را تهیه کنید و از سازگاری آن با گوشی خود اطمینان پیدا کنید سپس گوشی را روشن کنید و در حالی که با این پیغام خطا برخورد کرده اید گوشی را به کامپیوتر وصل کنید و عملیات فلش را مجددا طبق آموزش انجام دهید.

Firmware upgrade encountered an issue. Please select recovery mode in Kies & try again

 

Firmware upgrade encountered an issue. Please select recovery mode in Kies & try again


همانطور که گفته شد منظور از فلش حذف سیستم عامل به همراه اطلاعات گوشی و نصب دوباره سیستم عامل آن است پس بعد از فلش کردن گوشی قطعا اطلاعات شما شامل تصاویر ، فیلمها ، موزیک ، دفترچه تلفن ، مسیجها ، نرم افزارها و .... همگی پاک میشوند و گوشی مثل روز اولی میشود که شما خریداری کرده اید و فقط در صورتی که از مموری های جانبی استفاده کرده این اطلاعات موجود در مموری کارت حذف نمیشود . پس قبل از فلش کردن گوشی حتما از اطلاعات خود نسخه پیشتیبانی تهیه کنید.

 

 

دانلود برنامهodin


نظرات

برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید
نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:







  • تعداد مطالب 127
  • تعداد نظرات 11
  • بازدید کل 24673